Voka
branding, digitalVoka

Uitdaging
Hoe verhoog je de betrokkenheid van deelnemers van een Congres?
Dat vroeg VOKA HC ons!
Het jaarlijkse congres van Voka Health Community focust op internationalisering als één van de vier tracks in het jaarprogramma. Ook de andere tracks (digitalisering, geïntegreerde zorg en werk & gezondheid) komen aan bod. Sowieso draait de Voka Health Community rond innovatie in de gezondheidszorg.
Belangrijk is dat iedereen zich aangesproken voelt door de uitnodiging, ook partners en instanties die er niet meteen aan denken om naar het buitenland te trekken… maar die wel klaar zijn om over het muurtje te kijken.

Merkstrategie
Het congresconcept met 4 tracks doet ons denken aan de kinderorigami ‘kwakkwak’ of ‘origami fortune teller’.
Zo’n fortune teller is meteen ook een link naar innovatie, naar de toekomst van de gezondheidszorg. Die toekomst ontvouwt zich door over de muurtjes (hoekjes papier) te kijken.
We sturen geen origamistukjes op, maar dagen de ontvangers wel uit om zelf aan de slag te gaan!
In het campagnebeeld dat we gebruiken voor advertentie en banners spelen we met de vouwlijnen en de vorm van de kwakkwak.





Uitwerking
The main visual element of the identity of the conference is the paper fortune teller. On the promotional flyer the reader can find directions that will guide him on making his own. This way the information gets discovered in a playful way. The interactivity captures and retains the readers’ attention, making the information received more memorable.







In opdracht van Riff Agency