Sports Granola
branding, digital, packaging, print, websiteSports Granola
Uitdaging
Gediplomeerde sportdiëtist én chef-kok Ien Vitse combineert 2 grote passies: sporten en koken. Naast het geven van voedingsadvies, leert ze atleten koken en gaat ze mee op hun stages en wedstrijden.
Om de sporters nog beter te kunnen helpen, ontwikkelde ze haar eigen granola-merk: Sports Granola. Om zich te positioneren en visueel uit te drukken had ze een branding nodig, waar we heel graag aan meewerkten!
Merkstrategie
Gedreven door de liefde en motivatie van Ien voor een gezonde levensstijl, ontwikkelden we een volledige branding met het oog op de toeksomt, gericht op een energieke positionering.
Uitwerking
We hebben een robuust visuele huisstijl gecreëerd met heldere kleuren, gedurfde letters en strakke lay-outs. De overheersende kleur is geel, wat de vrolijke en sportieve kant van het merk naar voren brengt.
De typografie bestaat uit twee lettertypen, die de woorden diversiteit en speelsheid omarmen. Door met de hand getekende illustraties en fotografie te combineren werken we op een speelse en eigen manier de communicatie uit.
Deze elementen zijn ook samengebracht in de custom-made webshop die uitnodigd om de Sports Granola te kopen dankzij een gebruiksvriendelijke interface.