Traiteur De Merode
branding, digital, print, websiteTraiteur De Merode

Uitdaging
De Merode was al een aantal jaren actief zonder een duidelijke branding. Ze kwamen bij ons om een merkidentiteit te creëren die de cateringservice visueel zou vertegenwoordigen. Belangrijk was om de uitmuntendheid van hun rauwe producten te benadrukken.

Merkstrategie
Traiteur de Merode is a catering company providing services in the province of Antwerp. We creëerden een beeldtaal die inspeelt op het foodserviceconcept, met een elegante & moderne symbolische insteek.
We zorgden er voor dat het ontwerp de tijd zou doorstaan en dat het nederig en maar toch krachtig is.
De cirkelvormige elementen verbeelden een vereenvoudigde visualisatie van, het bord, een noodzaak die gepaard gaat met eten. Een secundair onderdeel van de beeldtaal was de introductie van de fotografische ingrediënten, die de plaats van de cirkel kunnen innemen.




Uitwerking
Samen met Traiteur De Merode creëerden we een minimaal maar dynamische huisstijl.
Zo kan de traiteur een breed scala aan individuele producten presenteren en terwijl het ook duidelijk is wat hij doet.
De fotografische uitwerking bestaat uit beelden van de ingrediënten. Voor de website werd een verfijnde lay-out ontwikkeld die ook gebruikt maakt van de kleurrijke foto’s.


We ontwerpen een aanpasbaar logo dat verschillende vormen kan aannemen. Zo blijft het onderdeel van de identiteit én is het toepasbaar op meerdere media.





