DonsAtelier
branding, printDonsAtelier
Uitdaging
DonsAtelier is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het op maat maken van beddengoed op basis van veren: van kussens tot dekbedden. Ze richten zich op een hoogwaardige service en hadden behoefte aan een communicatie die evenveel kwaliteit zou overbrengen.
Merkstrategie
We wilden de mooie en hoogwaardige signatuur van het bedrijf behouden. We hielpen het merk zijn positionering in de markt te vinden en zijn benadering van klanten strategisch te verbeteren, door middel van een consistente tone of voice.
Uitwerking
Als hoofdkleuren gebruikten we wit, dat staat voor reinheid, en donkerblauw, een kleur die geassocieerd wordt met luxe en rust. Verder ontwierpen we een veertje als symbool voor DonsAtelier. De link is heel duidelijk en door de fijnheid van het logo benadrukt het ook de high-end positionering van het merk.
Bovendien kon het veertje in verschillende toepassingen gebruikt worden en zo een consistente herkenbaarheid creëeren.